۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

چه معنی می دهد که علمای اسلام از درد بمیرند؟

 اینها که در حوادث اخیر ایران کشته یا مجروح  شده اند یا مورد تجاوز قرار گرفته اند،  نصفشان که مرد بوده اند، از آنهایی که زن بوده اند، هیچ کدامشان یهودی نبوده اند و اگر هم یهودی بوده اند کسی که خدای نکرده خلخال  از پایشان در نیاورده است، فوقش کمی شلوارشان را از پایشان در آورده اند. لذا جایز نیست که مرد مسلمانی از شنیدن این وقایع از درد بمیرد.

امضا: جمعی از علمای بی درد اسلام

۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

آقای جمهوری اسلامی مراقب باش که از لیبی عقب نمانی

آقای جمهوری اسلامی! در زمینه جنایت تو دنیا اول بودی که آن را هم فعلا به لیبی باخته ای.  سعی خودت را بکنی می تونی لیبی را پشت سر بگذاری. استعدادش رو که خوب داری.

ما ماندیم و علی و حوضش

آقا این فولوکس اعتراضات ایران کی به مقصد می رسه؟ بعد از مصر و تونس، لیبی هم داره از شر قذافی راحت می شه، اونوقت ما که قبل از همه استارت زدیم، هنوز تو راهیم. خلاصه همه سبقت گرفتن و رفتن و حالا فقط ما مونده ایم و اونی که قراره بعدا با حوضش تنها بمونه!

۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

وقتی علی می ماند و حوضش

قذافی هم بالاخره تو این دنیا یک جایی پیدا می کنه برای فرار کردن، اما اونی که قراره با حوضش تنها بمونه می خواد چکار کنه؟ بره تو حوضش؟ خوب معلومه که واسه چی این همه به حکومت سفت چسبیدن. کاش این کشورهایی که جز حرف زدن کاری نمی کنن، یک وجب جا برای اینها تو زباله دونی های حومه پایتختشون  جور می کردن، هم این کشورها راحت می شدن هم مردم ایران. 

۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

محمد مختاری و نسل جوانانی که برای زندگی می میرند

به قول یکی از دوستان، جوانان نسل ما بدون پلاک و وصیت نامه  برای اعتراض به خیابانها می روند، نه برای کشته شدن بلکه برای زندگی. همین است که به جای وصیتنامه، صفحه فیس بوکی از آنها به جا می ماند که گویای همه گفته ها و نگفته هایشان است. این ویدیو بر اساس کامنت های فیسبوک زنده یاد محمد مختاری تنظیم شده است
 

 کامنتهای محمد مختاری در صفحه  فیس بوکش:



 

۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

تجربه مصر: دیکتاتورها به حضور فتوشاپی مردم دل خوش نکنند

الاهرام صبح  تیتر زد: ملیونها نفر از مردم برای حمایت از مبارک به خیابانها می آیند. تیتر دوم الاهرام در آن روز این بود: اعلام وفا داری به مبارک در همه استان های مصر! اما شب نشده مبارک رفت!! 
بعضی از این روزنامه های وطنی هم بد نیست که درس بگیرند و تیترهایی بزنند که حداقل کمی باور پذیرتر باشند و  تاریخ مصرفی اندکی طولانی تر از یک روز و دو روز داشته باشند. صحبت از حضور میلیونی مردم در حمایت از حسنی مبارک در روزنامه الاهرام، ناخودآگاه تیتر یک کیهان در فردای راهپیمایی حکومتی-فرمایشی 22 بهمن  را به یاد آدمی می آورد که نوشته بود پنجاه میلیون نفر به منظور سنگ تمام گذاشتن برای حکومت ایران در راهیپایی 22 بهمن شرکت کردند! باید دید این ادعا چقدر طول می کشد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
پینوشت: منبع عکسی که حضور میلیونی مردم مصر در حمایت از مبارک در روزنامه الاهرام را نشان می دهد از  نوشته محمد جواد اکبرین در سایت جرس  و سایر عکس ها از وب سایت الاهرام و کیهان می باشد.


دیو و آزادی

گفتند که دیو چو بیرون رود فرشته درآید، ولی اوضاع جوری شد که الان باید گفت: دیو به دیو می گه روت سیاه!








 مراقب باشیم که این دفعه که دیو چو بیرون رود، فرشته آزادی درآید و دور تسلسل دیوها  پایان یابد.

۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

انقلاب "اسلامی" انتشار تاریکی بود نه انفجار نور

پس از سی سال، ثمره انقلاب "اسلامی"  این شده است که هنرمندان، سینماگران، نویسندگان، روزنامه نگاران، فرهنگیان و دانشگاهیان یا در غربت اند یا در عزلت یا در اسارت. 
و کوته فکران، تنگ نظران، متعصبان، هاله بینان، رمالان و روحانیان، یا بر صدارت  اند یا بر وزارت!

۱۳۸۹ بهمن ۱۴, پنجشنبه

از انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب دمکراسی خواهانه مصر

یکی از تحلیلگران شبکه الجزیره در تمایز انقلاب 1979 ایران و انقلاب مردم مصر گفت: تفاوت انقلاب مصر با انقلاب 1979 ایران این است که در انقلاب ایران همه جریانهای مسلمان و غیرمسلمان حتی مارکسیست ها و کمونیست ها از جریان های اسلام گرا حمایت کردند و همه در پشت مسلمانان قرار گرفتند اما در مصر همه در پشت دمکراسی قرار گرفته اند و حتی نیروهای ااسلامگرا مانند اخوان المسلمین در مصاحبه هایشان و صحبت هایشان از دمکراسی می گویند.

آیا اکنون پس از گذشت سی سال، دانسته ایم که باید در پشت چی موضوعی قرار بگیریم و یا هنوز در سردرگمی در اهداف و اولویت ها،  انتفاضه "نق" را از منظر روشنفکرنمایانه  قرار است حالا حالاها ادامه دهیم؟  آیا وقت آن نشده است که کمی با خودمان شفاف تر باشیم؟ فعلا آنچه می بینیم این است که ما اعتراض می کنیم که بگوییم هستیم . اما اگر کمی دقیقتر نگاه کنیم درمی یابیم که نمی دانیم به چه چیزی داریم اعتراض می کنیم.


خط تولید پیام تسلیت برای سقوط هواپیما

مقایسه پیام ریس دولت ایران برای سقوط هواپیماهای ایرانی نشان می دهد که قبل از سقوط هواپیماها، پیام تسلیتش را آماده کرده اند و بدون تغییر، همان را برای دفعه بعدی هم تکرار می کنند. تکراری که نشان از آن دارد که عزمی برای تغییر شیوه مدیریت کشور  نیست و قرار است همان شیوه ها کپی و پیست شوند. به قول ظریفی : هواپیما را دیگران تولید می کنند و پیام تسلیت سقوطش را ما!

پیام ریس دولت به مناسبت سقوط هواپیمای مسافربري مسير تهران- اروميه:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
سانحه تلخ و دلخراش سقوط هواپيماي مسافربري و مجروحيت و درگذشت جمعي از هموطنان گرامي موجب تاثر شديد و اندوه فراوان شد.
اين حادثه جانسوز را به محضر بقيه‌الله الاعظم ارواحنا الفدا، رهبر معظم انقلاب و خانواده محترم جانباختگان و عموم مردم كشورمان تسليت مي‌گويم.
از مسئولين مربوطه مي خواهم كه همه توان خود را براي درمان مجرومين حادثه به كار گيرند. به وزير محترم راه و ساير مسئولان ذيربط مأموريت داده مي‌شود در اسرع وقت علل وقوع اين حادثه را دقيقاً بررسي و گزارش آنرا به اينجانب و ملت شريف ايران اعلام و تدابير لازم را براي جلوگيري از حوادث مشابه اتخاذ نمايند.
از خداوند متعال براي كليه بازماندگان صبر جميل و براي درگذشتگان غفران الهي و براي مجروحين شفاي عاجل مسألت دارم.
محمود احمدي نژاد


پیام ریس دولت به مناسبت سقوط هواپیمای مسافربري مسير تهران- ایروان:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
سانحه تلخ و دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری و درگذشت جمعی از هموطنان گرامی موجب تاثر شدید و اندوه فراوان شد.
این حادثه جانسوز را به محضر بقیه الله الاعظم ارواحنا الفدا، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و خانواده محترم درگذشتگان و عموم مردم کشورمان تسلیت می‌گویم.
به وزیر محترم راه و سایر مسئولان ذیربط ماموریت داده می‌شود در اسرع وقت علل وقوع این حادثه را دقیقا بررسی و گزارش لازم را به اینجانب و ملت شریف ایران اعلام نمایند.
از خداوند متعال برای کلیه بازماندگان صبر جمیل و برای جانباختگان علو درجات و رحمت و مغفرت الهی مسالت می‌کنم.
محمود احمدی نژاد